pondělí 5. září 2011

Zavři oči brouku a ... fik!

Za nadpis tohoto svého příspěvku jsem si zvolil klasickou filmovou hlášku. Jenže co když naopak chceme udělat na figurce oči věrné a otevřené? U malých měřítek ani nemusíme použít lak, u 54 mm lak postačí. A i u větších měřítek (75 mm a více). Ovšem u bust by již mohlo být vidět.

Nedávno jsem se dostal do situace, kdy jsem potřeboval namalovat oči na bustě lva jako hlavní cenu do modelářské soutěže našeho nmladoboleslavského klubu. Bude sice na dřevěné desce s nápisem, ale přeci jen. Nějak to odfláknout jen proto, že 'to není pro mně' se mi nechtělo. Jenže jakji udělat co nejrychleji?

Nejprve jsem si čumák lva udělal otiskem z busty lva od firmy Kraken, z polymerové hmoty pak dodělal hřívu. Akrylovými barvami jsem namaloval základ, pak světlo a stín a pořád se mi něco nelíbilo. Jenže co? Pak jsem na to přišel - ač jsem namaloval i oči, bílou tečkou jsem se snažil udělat i odlesk v oku, stále to nebylo ono. Vzpomenul jsem si na to, že se mi líbily během školního výletu na základce nejvíce líbily skleněné oči jedné vycpané zebry. Vypadala jako živá.

Shodou okolností jsem měl na stole i lahvičku Glue'n'Glaze - bílá substance, která po vytvrdnutí krásně 'zasklí' okno, světlo u auta... Jenže já ji takjřka již ze zoufalství použil na 'zasklení' lvího oka. Určitě je dobré si oko nejprve předmalovat. Ovšem výsledek předčil všechna má očekávání. (Škoda, že na fotografii není příliš vidět 'hloubka' lvího pohledu.) Jsem si jistý, že jsem neobjevil Ameriku, ovšem pokud na druhou stranu nepochobyji o to, že se najdou i jiní kolegové, kteří budou chtít 'zasklít' nějaké oko na bustě. Neodpustím si jedno malé upozornění: je třeba to vyzkoušet, protože pokud bychom roztoku použili příliš, tak oko bude vypadat sice pěkně, ovšem jako skleněné. A pokud není náším cílem reklamní busta pro místní klub preparátorů, tak to nebude ono.

PS: Ač vážně nejsem jejich agentem (=nic z toho nemám :( ), tak kdo nezná firmu Deluxe materials, o hodně přišel. Doporučuji všem, aby si prostudovali jejich stránky. Byť ne vše mají funkční.  




2 komentáře:

  1. Dobrý den, velmi mě tento produkt zaujal, jenže na stránky airmolds se bez registrace ( a já bohužel nejsem firma) nedá ani podívat a bohužel tam nemají ani kontaktní email (dovolat se mi taky nepodařilo). Nemáte jej náhodou. Chtěla bych se zeptat zda to dodávají někomu do Brna. Za odpověď děkuji Zdena
    jessy@soukroma.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,

    odpověď přes mail se mi nepodařilo odeslat, tak ještě sem. Snad si to přečtete:

    měli by to mít zde. Alespoň to tedy nabízejí. Osobně nemám zkušenosti s některým z těch e-shopů. Na nikoho v Brně kontakt nemám, ale zkuste nějaký obchod pro modeláře, případně pro železniční modeláře. Mohli by to mít, případně mít nějaký kontak na někoho, kdo to co ČR dováží.

    http://www.modell-hobby.cz/naradi-pomucky/glue-n-glaze-50ml
    http://www.hobbyshop.cz/shop/glues-and-adhesives/869-glue-n-blaze.html

    Já to jinak zakoupil v jednom e-shopu v Anglii. Ale to myslím, že není volba pro vás. Bral jsem ještě nějaké další věci, tak se to vyplatilo. Ale přeci jen:
    http://www.historexagents.com/shop/hxsearchresults.php?SupplierCode=DM

    Snad jsem Vám trochu pomohl, hezký den,

    Martin

    OdpovědětVymazat