pondělí 23. ledna 2012

Rez s pomocí setu LIFECOLOR

V příspěvku o barvách Lifecolor (LC) jsem vám slíbil, že popíši, jak se mi s barvami LC pracovalo. Konkrétně jsem se chystal vyzkoušet LC set Dust and Rust. Opět musím zopakovat, že jsem ho - nutno podotknout že tak trochu díky své vlastní hlouposti - nakonec sháněl více než rok. Měl jsem štěstí, že mi majitel modelboxu vyšel vstříc a jen díky tomu jsem ten set mohl nakonec vyzkoušet. Jenže jak šel čas, tak jsem si začal říkat, že by nakonec mohlo docela divně vypadat, kdybych tu pěl nějaké ódy na zmíněný set. Takže jsem recenzi nakonec pojal tak, že jsem se rozhodl nafotit postup mé snahy ztvárnit rez. Jak se mi to nakonec podařilo, to si již každý zvažte sám. Já za sebe musím říci, že jsem spokojený.

Jako 'tréninkový' materiál jsem si vybral lopatku lidojeda od firmy Polaris. Možná by lopatce více slušelo, kdyby byla dřevěná, ale to berte jen jako nápad. Navíc kdyby dřevěná opravdu byla, musel bych sáhnout po setu Weathered Wood (také LC). Jenže já chtěl zkusit rez. A byť se jedná o fantasy figurku, tak se obávám, že dřevo nerezaví ani ve světě fantazie. Ačkoli Vikingové prý vyráběli železo z rašeliny...

Nejprve jsem list lopatky začistil a nasprejoval základní černou a bílou barvu. O zenithal lightingu třeba ale jindy. V dalším kroku jsem použil barvu Boltgun Metal od Citadel / Games Workshop. Tato stříbrná má tmavší odstín než Mthril Silver a podle mého názoru zcela dostačuje. Navíc v tomto konkrétním případě jsem nechtěl udělat kov tak, aby příliš svítil. V dalším kroku jsem začal nanášet barvy ze setu LC. Postupoval jsem podle návodu, který je na spodní straně krabičky. Jen tedy, protože se jedná o akrylové barvy, jsem si sám pro sebe každý jednotlivý krok rozdělil na jednotlivé části - prostě jsem nanášel větší množství tenkých vrstev.

U malování rzi se postupuje poněkud odlišně než jindy. Totiž tak, že největší plocha bude nejsvětlejší odstín, druhé světlo (je tmavší, pokud se pozorně podíváte) aplikujeme tak, že danou barvou vyplníme menší část. Kov totiž rezne od středu a ke krajům se v ploše zesvětluje.

V dalším kroku přidáme - opět od středu - první stín, v závěrečném kroku pak použijeme směs prvního a druhého stínu. Je dobré také experimentovat a rozhodně se neřídit nějakou pravidelností. Osobně jsem nikdy příliš pravidelnosti v rezavění železa neviděl. Je rozohdně dobré do barvy přimíchat tu trochu modré, černé... Rez pak vypadá poměrně reálně. Ovšem opět pozor! - méně je více. Pokud tedy napracujeme podle konkrétního podkladu/fotografie.



Jakmile jsem měl tuto část hotovou, opět jsem se vrátil ke stříbrné barvě Boltgun Metal. Také jsem použil grafitovou tuhu - tento postup je dostatečně popsán v modelářských časopisech.



Když jsem se v tuto chvíli na orezlou lopatku podíval, vypadala již jako orezlá lopatka, ovšem bylo potřeba sjednotit jednotlivé přechody. K tomu jsem použil wash od Citadel. Konkrétně Devlan Mud. Chtěl jsem použít původně ještě další odstíny, ale myslím, že je to dostačující. Tedy přijde mi to tak. Posouzení nechám na vás. Navíc - jak říkám - zkuste si to sami. Určitě se vám povede lepší rez. Klidně se vsadím ;-).


Zhodnocení:
  • kvalitní barvy - velmi věrná iluze rzi
  • kvalitní matný povrch
  • velmi dobrý výběr odstínů
  • dají se koupit i jednotlivě
PS: Nejedná se ve skutečnosti o lopatku, ale o pořádnou lopatu :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat