neděle 19. února 2012

Kemper Mini Ribbon Tools Set

Své modelovací nástroje jsem si rozdělil jako 'doma vyrobené' a 'kupované'. Protože jsem postupem času začal mít nástrojů více, tak jsem si je dále rozdělil ještě na ty, kterými hmotu uhladím, zamačknu tlakem. A na ty, kterými přebytečnou hmotu odříznu. Nástroje Kemper Mini Ribbon Sculpting Set pak právě patří do této kategorie. Jejich hlavním účelem je šetrně odstranit přebytečnou hmotu. 

V sadě nalezneme šest nástrojů s násadkou z (hádám) hliníku a vlastním hrotem nástroje z kvalitní listové oceli (i proto jsem v předchozím příspěvku publikoval video hrotu jednoho nástroje). To je velmi důležité. Právě díky tomuto kvalitnímu hrotu nástroje můžeme velmi snadno odstraňovat (snad slovo seškrabovat by bylo přesnější) přebytečnou hmotu. Abych demonstroval tuto vlastnost, pořídil jsem několik fotografií během názorné ukázky práce s těmito nástroji. 

Pokud se na nástroje pozorně podíváte, možná vám jejich tvar přijde povědomý. Nejedná se o nějaké vymyšlené tvary, ale o osvědčené tvary uměleckých tvořítek. Vtip je však v tom, že rozměry nástrojů Kemper jsou v milimetrech. Velmi dobře proto poslouží při modelování malých tvarů. 

Odebírání přebytečné hmoty...
Záměrně nepíší, že slouží pro tvůrce figurek a bust. Jejich využití je mnohem větší. Namátkou mě napadají tvůrci diorám, podstavců pod figurky, všelijaké domácí hobby koníčky. Osobně jsem za tyto nástroje rád, jsem opravdu velmi rád, že je mám. Urychlí mi totiž práci s hmotou Sculpey a dvousložkovými tmely...  A ono slovo urychlí, které rád používám, neberte tak, že když je tato doba naprosto vymknutá z kloubů a vše se řídí jen pokynem 'rychle, rychle...', že i já po něčem podobném volám. To rozhodně ne. 'Urychlí' myslím tak, že se správnými nástroji, technologií, ..., zkrátka postupem, mohu danou věc vymodelovat rychleji. Tedy dokud mám v hlavě to, jak má nakonec vypadat. 

A proč jsem si sám něco podobného nevyrobil, ptáte se? Zvláště když jsem v jednom z minulých příspěvků ukázal, že vyrobit si vlastní nástroj je jednoduché? Je to právě díky té listové oceli na nástrojích Kemper. Když jsem se pokoušel něco podobného vyrobit, použitý materiál byl buď příliš měkký (měděný plech), praskal (plech z mosazné nábojnice), případně se mi ho nepodařilo do požadovaného tvaru naohýbat (ocelový plech). Navíc je hodně pravdy na rčení, že je mnohem lépe chodit ke kováři, než ke kováříčkovi.  
...a hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat