neděle 3. června 2012

NMM - prakticky

První a druhá fáze

Již připravený základ jsem nejprve natřel hnědou barvou Snakebite Leather (světlá hnědá) smíchanou s barvou Calthan Brown (tmavá hnědá).  V následujícím kroku jsem použil již jen samotnou Snakebite Leather. Na fotografii je již tento druhý krok. Jde o to, že jsem nenatřel všechna místa. Začal jsem vytvářet světlejší místa. Samozřejmě jsem maloval bustu jak zepředu, tak i zezadu a neopomenul jsem ani další zlaté zdobení na zbroji.

Třetí fáze a čtvrtá fáze

Po zaschnutí jsem pokračoval ve zvýraznění odlesků směsí barvy Snakebite Leather a Bleached Bone v poměru 3:1 ve prospěch hnědé barvy. Opět jsem tímto namíchaným odstínem namaloval opět menší části - slušelo by se již říci spíše body - na zbroji. 







Pátá fáze a šestá fáze

Nyní jsem přešel ke stínům. Nejprve jsem naředěnou barvou Dark Flesh zvýraznil všechny prohlubně. Práci jsem si ulehčil dopředu tím, že jsem ty největší z nich nechal tmavé (= nenamalované) již od počátku. 

V šesté fázi jsem pak ta nejtmavší místa namaloval naředěnou černou Chaos Black. Jde samozřejmě o to, že si sám určuji, kde bude odlesk a kde bude stín. To je však potřeba si pečlivě rozvážit již před začátkem malování! Pak není možné tento záměr měnit.



Sedmá fáze a osmá fáze

Protože jsem maloval zlaté ozdoby, chyběla mi na namalované zbroji žlutá. Přeci jen ozdoby se spíše blížily bronzu. Ne však zlatu. Na žlutou se mi velmi hodila nová barva Lamenters Yellow z řady nových odstínů Citadel Glaze. Je to poměrně agresivní barva a je lepší ji buď naředit (= zesvětlit, protože malujeme akrylem), případně pak světla zvýraznit již popsaným způsobem.



V závěrečné, osmé fázi, jsem pak naředěnou bílou (Skull White) zvýraznil jen vybrané body nejvyššího lesku.

Lakovat. Nebo ne?!

Používání laků obecně příliš nedoporučuji. U techniky NMM to platí dvojnásob. Sami totiž určujeme, kde se bude co lesknout a kde naopak ne. Tedy zalakování bychom celý tento dojem velmi pravděpodobně zničili. Co je však, možné, tak použití laku jako určité mezivrstvy. Pomůže to oddělit kovy od sebe. Jako například zde pancíř a jeho zdobení. Vždy je však potřeba konečné odlesky domalovat. Pak totiž nebude tolik záležet na tom, zda světlo svítí shora, či odspodu. Pokud to však půjde, laku se vyhněte. Lesklému určitě! 

Závěr

  • technika NMM je opět - pro mne - něco nového. Její zvládnutí vyžaduje čas, tedy praxi. Není však tak obtížná, jak jsem si původně myslel.
  • Řekl bych, že se hodí spíše na menší figurky a modely. Na větší pak až po jejím zvládnutí, protože každý nedostatek je vidět. To se ostatně můžete přesvědčit sami. Bylo by však chybou to proto nezkoušet.
  • Pro malování touto technikou je takřka nezbytné mít alespoň základní znalosti z teorie barev. Tedy jaká barvy vznikne, když smícháme jednu barvu s druhou.
  • Docela by mě zajímalo, co na to řekne autor busty, tedy Palo 'offo' Ovečka :-).

Chyby a nedostatky

Samozřejmě budu mluvit o svých vlastních chybách a nedostatcích. Věc první je výběr figury. 

Jak jsem již zmínil, tak technika NMM mi přijde vhodnější na figurky menších velikostí. U takto velké bych spíše zůstal u klasických barev s 'kovovým' pigmentem.

Dále bych řekl, že je dobré si vytvořit určitou představu o tom, jak budu figurku barvit ještě dříve, než ji začnu očišťovat. V mém případě tomu tak nebylo. Ovšem to berte jen jako takovou drobnou poznámku.

Chyby a nedostatky určitě naleznete na fotografiích sami. Jde opravdu o to, že kdo maloval se mnou, namaloval si stejně jako já svůj první povrch technikou NMM. Věřím, že ten další bude lepší. Váhám mezi kapitánem Cato Sicariusem (opět zlatá) a Zkázonošem C'tanem od Necronů, resp. také z vesmíru Warhammer 40,000.


Žádné komentáře:

Okomentovat