pondělí 17. září 2012

Knihy (nejen) ke krbu

Přiznám se bez mučení, že jsem si chvilku rozmýšlel, jestli na tomto blogu mám upozorňovat na knihy, které jsou již nějaký ten pátek k dostání v obchodech, navíc co bych z toho jako měl mít jiného, než že se mi tu případně jen sníží počet čtenářů. To by mě opravdu mrzelo. 
Jenže vedle toho, že se sem snažím dávat jak nějaké ty věci ode mne -   někdy mi přijde, abyste to nebrali jako směr, kudy cesta nevede. Ale snad ne. Tak se sem snažím dávat i ukázky prací těch, kteří své řemeslo dělají více než dobře. Ať již to byly třeba fotografie prací od offa (Pavol Ovečka), hell_knighta (Saša Bilibov) a dalších. Tak i dalších - aktuálně například David Lemon, respektive jeho čtyři videa, která jsem na blog přidal tuto (16.září 2012) neděli. To je zase naopak rozhodně ukázka toho, kudy cesta vede. Cesta sculptingu, figurkařiny obecně. Tedy z mého pohledu určitě. 

Ohledně malování figurek pak platí to stejné. 

Lidské tělo 2 - anatomie (edice Naučte se kreslit)


Nejlépe se zkrátka naučím od těch, co něco dovedou a - těch je již méně - chtějí se o to podělit s ostatními. Právě sem pak patří i autoři dvou knih, které bych tu chtěl dnes představit. Christopher Hart je autorem knihy, která v roce 2012 vyšla v nakladatelství ZONER press. Anglicky vyšla již v roce 2000. Jedná se sice o knihu určenou primárně výtvarníkům, ale je napsána opravdu srozumitelně, navíc se spíše jedná o obrázky doprovázené vysvětlujícím textem, než aby to bylo opačně. A protože se tato kniha anatomii právě z hlediska výtvarníka, je více než vhodná i pro ty, kdo si chtějí nějakou svou kresbu i vymodelovat. Samozřejmě platí to, co vždy, tedy že jen jedna kniha na dané téma by bylo málo. Ovšem kdybch si měl vybrat jen jednu knihu o anatomii, tato by byla horkým kandidátem.



Škola kreslení fantasy postav - technika tvorby krok za krokem

   
Druhá kniha, kterou bych rád dnes představil, je staršího data vydání. 2009. Stále se však dá sehnat. Poprvé vyšla v roce 2008 v A&C Black Publishers Limited. Tedy je to vlastně kniha mladší než předchozí. Ani trochu na tom však nezáleží. Její autorem je Matt Dixon a o knize platí to stejné, co jsem napsal i o té předchozí. Je určená pro výtvarníky, ovšem ti, kdo malují figurky ji využijí naprosto stejně. V knize najdeme nejen ztvárnění jednotlivých typů stvoření z fantasy světa - od trpaslíka, čaroděje, barbara, upíra... až třeba po raracha (imp). Knihu jsem si kdysi dávno pořídil v nakladatelství Amazon. Kniha byla v angličtině. Musím přiznat, že když jsem pak knihu zahlédl v češtině, tak jsem příliš dlouho nepřemýšlel nad tím, zda bych si ji měl pořídit ještě jednou. Sice platí, že čím jsem starší, tím převracím každou korunu dvakrát více, než ji za něco utratím, ovšem právě u této knihy platí, že stejně často jako otevírám její českou mutaci , otevírám i originál. Kniha je totiž přeložena tak dobře, že mi slouží i jako slovník. Když nemohu najít nějaké slovo v češtině (a opačně) pro daný výraz, stačí nalistovat patřičnou stranu. 

V knize totiž nalezneme téměř na každé druhé stránce tipy, jak má vypadat například oděv amazonky, jak zachytit texturu kamene, dřeva, řetězu... Je toho zkrátka tolik, že nejen že odpustíme podtitul knihy v angličtině, který nám říká, že máme  v rukou 'bibli pro fantasy umělce', ale dokonce - alespoň u mne to tak bylo - tomu dáme za pravdu.


Žádné komentáře:

Okomentovat