středa 11. září 2013

Pigmentová pasta SÍRAHOBBY 1.

Jistě to všichni znáte, tedy že 'myslet znamená cosi vědět'. A já si myslel, že ohledně pigmentů a podobných přípravků na úpravu terénu mám až dost. Jenže jak to tak bývá, tak jsem se pletl mnohem více, než by mi bylo milé. Než začala mladoboleslavská soutěž, tak jsem si prohlížel vystavené modely a nějak jsem zabrousil i do místnosti, kde byl stánek Sirahobby. 

O produktech SÍRAHOBBY jsem již slyšel, ale opravdu to bylo tak trochu jedním uchem tam, druhým ven. Zkrátka jsem jim nevěnoval pozornost. Že to byla veliká chyba, to jsem ovšem zjistil až tento víkend. Když jsem se totiž před prodejcem zmínil, že má svůj blog a že bych si i rád udělal nějaké fotografie, vše mi bylo ihned předvedeno, byť jsem tam vlastně v tu chvilku byl úplně sám. A protože bylo co fotit, tak si pořízené fotografie rozhodně nemohu nechat pro sebe. Také jsem si zakoupil 'jílovitou hlínu', kterou prakticky vyzkouším na podstavci pod střelce, kterého jsem maloval barvami Koh-i-noor. Zkrátka testovací králík jako když střelí. Jenže nejprve to, co jsem viděl na tak trochu soukromé předváděčce. Tedy pigmentovou pastu 'jílovitá hlína'.




Last Saturday I found out that there still many useful products on the market we could call 'must have'. Now I mean pigment paste by SÍRAHOBBY. Their pigment paste Claley soil is really great! I am serious because it is another 'tool' made to help us to make mud and clay. It even can be used by everyone who wants to make something like it and no-matter what your doing, because it is not dry like simple pigment but wet and that's why you can use brush etc..



Obrovskou výhodou této pigmentové pasty totiž je to, že je ředitelná vodou. To znamená, že můžeme nanesenou pastu libovolně po povrchu 'posouvat', případně rozmýt, popřípadě utřít suchým hadříkem. Samozřejmě do ní můžeme i přidat disperzní lepidlo, kterým po zaschnutí povrch zafixujeme tak, že ho již neodstraníme. Stejně tak může pastu míchat jak s dalšími odstíny, tak ji můžeme obarvit jak libovolnou akrylovou barvou, tak i washem... Je to jen na nás. Zkrátka je to výrobek, který je mnohoúčelový. Některé jeho aplikace si ukážeme v poslední části příspěvku.

The biggest advantage is that you can dilute it with water. So you wash it away if you don't like how it looks like and apply it again. If you want you can add PVA glue to fix it on the surface, you can use any colours diluted with water - that means any colours like acrylics, watercolours... It is on you. Just on you. Even if you don't make any models and/or miniatures, you can use it as an ordinary colour which looks like mud when dries.

Cákance

Silně naředěnou pastu nastříkáme přímo ze štětce na povrch, kde chceme cákance mít. Čím hustší pastu necháme, tím plastičtější budou stopy na povrchu a tím více budou připomínat bláto.



Splashes

Thanks to very strongly diluted paste we can reach very live-like splashes. You don't need any air-brush as it is important in other techniques. It is really much more simple. 

Mokré bláto

Nejprve naneseme pastu na povrch. Můžeme použít štětec, párátko... Pastu nenecháme zaschnout a ihned navlhčeným štětcem stíráme z povrchu pastu v nepravidelných pruzích. Dosáhneme tak velmi realistického povrchu. Pokud budeme chtít mít bláto mokřejší (hrozné slovo), tak přidáme tmavou barvu (černou), díky které povrch bude vypadat jako mokrý.  Štětec, kterým pastu stíráme,  průběžně čistíme na kousku ubrousku.



First we apply paste right on the surface where we want the mud. We can use brush or toothpick. When it is still wet, we use a brush (No.2) to brush away the past in an irregular stripes. If we want reach more wet look, we can add dark (propably black) colour to it. Don't forget to clean the brush as often as you can.

Stopy v blátě

Pokud chceme na podstavci udělat stopy po pneumatikách, šlápoty... zkrátka stopy v blátě, naneseme nejprve na povrch pastu. Pak navlhčíme to, co chceme otisknout. Díky zvlhčení se totiž nebude lepit k povrchu. Pak již jen vtlačíme do povrchu stopy, jaké potřebujeme.



Footprints in the mud

Making footprints in the mud is very simple, too. We just have to apply the paste on the surface of the base and then moisten the thing we want to print on. Finally we just slightly push it to the paste. That's all.







Příště / Next time

1 komentář:

  1. Zdravím. Můžete mně prosím kontaktovat na můj email s.buncova@seznam.cz.Děkuji

    OdpovědětVymazat