sobota 24. února 2018

Metalické spreje DUPLI-COLOR Aerosol arts/ DUPLI-COLOR Aerosol arts sprays - metals

Spreje DUPLI-COLOR jsou primárně určeny pro použití na autech v měřítku 1:1. Tomu odpovídá i jejich pigment, kdy na jednu stranu vůbec nevadí, když takovým sprejem nastříkáte poklici u auta, ale u malé figurky/modelu, to již problém je. Proto jsem se ani moc o tyto spreje nezajímal. Jenže stalo se, že jsem nutně (čti: rychle) potřeboval zlatou barvu. Použít stříkací pistoli by možné samozřejmě bylo. Jenže jelikož to byla věc, kterou jsem potřeboval nastříkat zlatou barvou v domácnosti, bylo jednodušší sehnat zlatý sprej. Potřeboval jsem však takovou zlatou, která by byla vysoce lesklá. Tedy ne žádný dekorační sprej - ty se mimochodem i velmi lehce otírají, takže i z tohoto důvodu nebyly vhodné. Po návštěvě několika obchodů s barvami jsem si vybral spreje DUPLI-COLOR. Byť jejich řada Aerosol-art, není žádná novinka, pro mne to novinka byla.  Sprej jsem zakoupil a byl jsem s ním velmi spokojený. Ovšem otázka byla, jak by dopadla nějaká figurka/model. 
Toto je jen test stříbrné, busta již nyní vypadá zcela jinak...

Proto jsem sprej vyzkoušel i na svým způsobem testovací figurce, resp. postavičce robota. Ten je vysoký asi 25 cm, má na sobě velké plochy, takže se i proto jevil jako vhodný testovací kandidát. Také jsem si vzpomenul na C3-PO z Hvězdných válek. Ten byl také zlatý, ne ?!

Nejprve jsem ho nastříkal základovou černou a bílou barvou, načež následovala jedna vrstva zlaté. Sprej opravdu dobře kryje - to se ostatně můžete přesvědčit sami na fotografii. Mezi nevýhody patří to, že díky laku, který způsobuje i vysoký lesk, se zaschlá barva docela brání přemalování další barvou. I proto jsem se rozhodl robota domalovat. Není to totiž zase tak těžké, jen je třeba mít trpělivost a určité základy. Ale o tom příště.

Jaké jsou však tyto metalické spreje - zlatý, stříbrný a bronzový - pokud je už nebudete dále chtít upravovat? Pro dekorativní práci je mohu rozhodně doporučit. Stejně tak třeba i v případě, že budete chtít nabarvit například zlaté kupole Kremlu :-) - zkrátka třeba jako nějaký detail v diorámě, tank do stolní hry, zlaté ráfky modelu formule 1... 

Za nevýhodu lze mít poměrně vysokou cenu zhruba 300,- Kč. ovšem když budete k práci přistupovat s rozmyslem, vystačí vám docela dlouho. V pokračování tohoto článku si více povíme o dvou základových sprejích DUPLI-COLOR.

Nabídka je opravdu veliká.

Žádné komentáře:

Okomentovat