úterý 22. května 2018

AK Washable Agent


Washable agent od AK interactive funguje překvapivě dobře. Já jsem od něj neměl žádná očekávání, jen jsem byl zvědavý, co je to vlastně zač. Tedy je potřeba se s ním naučit trošku pracovat - platí. že čím více ho přidáte do akrylové barvy, tím více se pak tato barva stane rozmyvatelnou. A protože jsem chtěl na Klementovi co nejvíce zašlou zimní kamufláž, přidal jsem více než oněch doporučovaných 10% (v mém případě to bylo asi tak 30%). Barvu jsem nanášel štětcem. Při míchání barvy je důležité si právě tento poměr pohlídat. Barva totiž pak má tendenci hodně zhoustnout - připomíná šlehačku. Ovšem nesráží se, tedy žádné cucky, nic takového. To ovšem - alespoň se dohaduji - není problém, ale jen důsledek vzájemného naředění. To ještě budu muset podrobně vyzkoušet. Na každý pád jsem zatím s výsledkem spokojený. Nic se nestane, vše funguje, jak má.

Tedy pokud nechcete míchat barvu s 'Agentem' přímo v kalíšku stříkací pistole. Já jsem to tak udělal, načež následovala rozborka a sborka pistole. Pokud se to stane, okamžitě pistoli vyčistěte. Proto radím si to nejprve vyzkoušet. Použitá barva byla bílá akrylová barva Vallejo.

Pokud se ovšem podíváte na fotografii, uvidíte tam jednak věž tanku, kde jsem 'Agenta' použil, ale také spodek tanku, který je ještě v základu. Ve výřezu pak můžete vidět pancíř figurky - 3D bustičky - který má povrch upraven ne bílou, ale žlutou barvou (tentokráte je to akrylová barva Andrea). Se stejným výsledkem. Tedy dobrým

Závěr: S AK Washable Agentem jsem spokojený. Hlavně proto, že ho stačí přidat do libovolné akrylové barvy. Samozřejmě má své limity, ovšem především představuje zajímavou novinku v práci s akrylovými barvami. Nic podobného tu zatím opravdu na trhu nebylo. Již po jednoduchém natření jednou vrstvou a rozmytí štětcem namočeným ve vodě je dosažený výsledek výborný. Navíc je to opravdu rychlá a snadná práce. Hodí se všude tam, kde chcete udělat opotřebovaný povrch. Typicky tedy zimní kamufláže, ale ne jen tam. 

Bezprostředně po nanesení jediné vrstvy, před rozmytím.

Kde koupit: MJMODELY.CZ 
Odkaz přímo na výrobek: AK washable agent

First of all I did the base of the winter camo. I wanted it to be washed off so the new AK Washable Agent seemed to be the jackpot! Well, I wasn't so absolutely sure if it is what the AK company says it is. So I had to give it a try.

I applied the base color first. When it was completly dry I mixed the Vallejo White acrylic color with about 30% of the AK Washable Agent. It's recommened 10% to turn any acrylic color into the washable one. If you use more, it will be more washable. Because I wanted the winter camo on my 'Klement' (aka KV-2) to be very 'washed-off' I decided to use about 30% as I said before (see the picture above). That's also the reason why I applied just one thin layer. When it was dry, I used my No.4 wet flat brush to wash it. I am very satisfied with it. It's just first step but I think it looks good even now.

Where to buy: AK -interactive - Washable Agent

Žádné komentáře:

Okomentovat